Deep in my heart

Hi all.

How life? Isn't good? Chill lah ;)

Orang laen semua dok update blog pasai raya kan? Baju raya lah, langsir raya, kasut raya blablabla. Untung lerr. Aku takbeli ape2 ape lagi -.- Malas aku nak fikir raya nie *sigh

Today, i would like to write about my father. I don't know why, suddenly i feel arggh Ayahh orang sayang ayahhhhhhhhhhhhh! Yess. That how i feel. I'm proud to be your daugther. He is my important person in my life, without him i'm nothing :') 


Korang sayang ayah korang? *angguk kepala. Sape taksayang ayah sendirikan? Ayah yg membesarkan kite, bagi makan minum pakaian tempat tinggal semua dekat kite. Bagi ape yg kite mintak. Sape taksayang ayah dea boleh dikategorikan sebagai _ _ _ _ <-- Fill in the blak with the correct answer :D Ayah, abah, papa, baba ape ape pun panggilannye, bende tetap same kannn? Ayah, pakwe, sahabat, cikgu kepada aku ;)

K, ayahh aku baek hati, bagi aku duet sekolah setiap hari, bagi aku duet duet tepi *bunyinye mcam bgi rasuah kannnn? :D Ayahh aku penyayangg, selalunye pagi2 kalau sekolah dea kejutkan aku. Jarang aku yg kejutkan dea duluuuuu, lepas dah kejut, dea hntarr pegi sekolah. Yeahh naek motor JHS dea tue, haa selowww jeh tau. Romantik weh. Kalau keluar pkol 7.10, sepatutnye boleh smpai skolah awall kann, tapi disebabkan keromantikkanyee haaaa 7.20 baru smpaiii. Well, kiteorg memang suka menghirup udara yg segar di pagi hari :) Biasenye, nak turun motor tue, sempat lagi gurau gurau bual bual. Meleweh. Pastue salam dea, kalau boleh nak cium, tapi alaaaaa maluuuuu :P

Balek sekolah, utk tahun lepas, memang dea yg ambik, aku dah ckap tggu aku call dulu bruu datang. Nie tak, dea dah tggu dulu depan sekolah bawah pokok. What? Romantic again? Well. Tapi, tahun niee, aku bagi ayah aku rehat satttt. Pastue2, balek sekolah selalunyeee makanan dah tersedia. Selalunye dea yg masakkan aku, jarang aku yg masak -.- Takpe, ayah aku paham aku penat.

Malam, bual bual, buat homework kadang2 depan dea, dannnnn time tue lah dea nasihat aku. Belajar rajin rajin, suruh aku jadi cikgu. InsyaAllah :) Kadang kadang, kalau aku ade masalah dekat sekolah, menyirap dgn cikgu, homework banyak, mesti dea ckap "namenye pon budak sekolah kan, belajar jeh lah keje kau" Okey then aku okey sikit. Kalau gaduh dgn member2, ayat deaa "adat berkawan, harinie hari dea, esuk esuk hari kau" Okey bapak aku memang boleh jadi guru kaunselinggg lah :P

Kalau pegi ambik report card, mesti pegi dgn bapak aku, mestilah. Wajib. Haaa kalau pegi dgn ayah aku, aku taktakut sgt. Kihkih. Taktakut lah, sebab result gua bagus <-- bajet siak puihhh -.- . Nnti bile cikgu bebel2 bapak aku dgr jeh. "anak incik nie rajin orangnyee *yg niee tipu. Anak incik nie malas buat homework, degil taknak dgn ckap cikgu (kisah benar)" Pastue nnti dea ushaa jeh aku guna hujung mata deaaa. Woahh takut -.- Dalam hati dea "siap chot nie balek rumah nnti" Haha.

Walau teruk mcamne pon, takpenah pulak dea naek tgan kat aku. Cubit aku pon takpenah weh. Inikan pula nak sepak teranjang aku. Jatuh cinte aku dekat deaa :* Selalunyee dea akan cakap, kalau result teruk "tkpee laen kali buat betul2 jgn nak maen jeh blablabla" Kalau baek sikit "haa kan bagus, buktikan yg kau boleh" Haa tue deaa kata kata semangat dea. Cunn lahhh! Ayah aku, bukannye jenis yg ape aku mintak, terus dapat. Ohh tidak, dea dah didik aku utk hidup dalam kesederhanaan. Takperlu kemewahaan kalau takbahagia. Kaannn? Pastue pastue, dea taksuka tabur duet dekat aku. Nak berape? Seratus? Haa ambik tiga ratus. Bukan. Bapak aku bukan mcam tue.

Untung kannn aku dapat bapak mcam ayah akuuu? Sape jealous angkat keninggg :D . Untung lah aku sebab bapak aku bukan yg kaki kerja sgt, so selalulah dea spent timee dgn aku. Layan kerenah anak bongsu dea yg angin taktentu pasai. Kalau aku merentan (marah) nanti mesti dea taklayan aku. Aku pon malas nak layan dea, kang dgn dea dea sekali aku marah. Tapi, takboleh lame2, nanti aku rinduu nak gurau2 dgn deaa :'). Tapi tapi, sejak ade cucu nieee ish madah cucu jeh. Cucu conteng dinding takpe, takkena marah. Cuba kalau anak anak yg conteng? Mahu tak kena hantar juvanna kau HAHA :D

Kalau aku sakit, pening kepala ke demam ke even masalah perempuann pon, dea tolong aku. Bagi ubat, belikan ubat, urut kan kepala. Haaa untungnyeeeeeeee aku :V . Yelah, since arwah mak aku dah takde, dekat dea jeh lah tempat aku bermanje, mengadu nasib semuanyeee ;') Bapak aku takpanas baran tauuu. Muka nampak garang, tapi dalam hati ade taman baii. Eh rindulah dekat mak :')

Kk, jgn ade yg hentak hentak kepala pkai keyboard korang ke, hentak kepala dekat dinding ke. Takpyah eh. Kalau ayah korang takbuat mcam ayah aku, jgn ckap dea taksayang korang. Maybe dea penat kerja ke, sibuk bekerja. Lagipon, dea bekerja pon utk korang jugak kannnnn? Remember that :') Lastlyyyy, Ayahhhhhh! Orang sayangggg ayahh, sangatttt ;'*


Mashirun bin Ahmad

#Now playing: One in a Million - Neyo